شبكة و منتديات العرب المسافرون

شبكة و منتديات العرب المسافرون (https://www.arabtrvl.com/vb/)
-   بوابة بريطانيا (https://www.arabtrvl.com/vb/f138.html)
-   -   زياده سعر بطاقه اويستر (https://www.arabtrvl.com/vb/t29925.html)

mohanned 04-09-2017 01:39 PM

زياده سعر بطاقه اويستر

السلام عليكم اعضائنا ومشرفينا الراقيين

عندي استفسار بسيط وابغى خبرتكم بالموضوع.. بعد ان استلمت الجواز من مكتب الاعتماد وعليه الفيزا والحمد لله . جاني الايميل ده
ابغى اتاكد من مصداقيتهم . وهل فعلا سعر البطاقه حايذيد بنسبه 67% . وهل الافضل اشرتي البطاقه من هنا ولا هناك ؟؟؟

Dear Client

Thank you for visiting UK VISA APPLICATION CENTRE JEDDAH, Great trip to great Britain!!

Buy your visitor Oyster Card before you fly from UK VISA CENTRE JEDDAH.

The Visitor Oyster card is a pay-as-you-go smartcard which can be used to pay for all public transport in London.
•Prices on the Visitor Oyster card activation fee will increase from 17 September 2017. Buy the card now and save 67% !
Accepted everywhere – use on all London public transport, including discounted fares on riverboats
•50% discount – a Tube journey in central London costs £2.40 with Oyster or £4.90 with cash
•No queuing – while other visitors to London queue at the ticket office with their luggage, you’ll be ready to travel when you arrive
•Price capping – travel as much as you like but never use more than £6.60 of credit per day in central London
•Exclusive offers and discounts - at over 40 leading London restaurants and shops; see below for details.

Why buy from us?
•Buy with confidence – we are the official shop of the British Tourist Authority, VisitBritain

· With your Visitor Oyster card you can save money and enjoy a range of great offers and discounts on top London attractions, restaurants and experiences.

· All you have to do to claim an offer is present your Visitor Oyster card. Individual terms and conditions vary by retailer.*

q8ya metnaqla 07-09-2017 08:47 AM

دام ارسلولك الخبر اكيد الخبر صحيح
وانت تقدر تتحدد اشكثر تبي المده

mohanned 11-09-2017 09:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة q8ya metnaqla (المشاركة 349332)
دام ارسلولك الخبر اكيد الخبر صحيح
وانت تقدر تتحدد اشكثر تبي المده

اشكرك جدا على الاهتمام....

بس كسف سعرها يزيد يعني سعر المواصلات هناك حايزيد ؟؟؟ لان حسب علمى انو البطاقه ماعندها سعر .. اما المبالغ عباره عن حق المواصلات بس !!! واذا انا غلطان صححيني:7:

q8ya metnaqla 11-09-2017 10:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohanned (المشاركة 350684)
اشكرك جدا على الاهتمام....

بس كسف سعرها يزيد يعني سعر المواصلات هناك حايزيد ؟؟؟ لان حسب علمى انو البطاقه ماعندها سعر .. اما المبالغ عباره عن حق المواصلات بس !!! واذا انا غلطان صححيني:7:

البطاقة بروحها سعرها 5 باوند قابله للاسترجاع
المواصلات حسب المده والزون اللي تمر عليه
انا اخذ بطاقة 3 زون لمده اسبوع تقريبا 37 باوند

توبليرون 11-09-2017 11:47 PM

احنا اخذنا الباص بس مع البطاقه ب ٢١ باوند

انتهت البطاقه قبل سفرنا بيوم فعبينا الكرت ليوم كامل ب ٥ باوند

وسلامتك

mohanned 12-09-2017 11:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة q8ya metnaqla (المشاركة 350692)
البطاقة بروحها سعرها 5 باوند قابله للاسترجاع
المواصلات حسب المده والزون اللي تمر عليه
انا اخذ بطاقة 3 زون لمده اسبوع تقريبا 37 باوند

:58::58::58::58::58:
ممتاز جدا ... انا كمان شكلي كده حا اخد الباقه دي ... وخلاص بلاش اشتريها من جده ... افضل اشتريها من هناك إن شاء الله

هل في مطار هيثرو القاها ؟؟؟

لاني مخطط من هيثرو اطلع بالميترو إن شاء الله.. اعرف انو المطار في زون 6 بس اظن في عرض يوم كامل ب 8 بانود وكمان تطلعك من المطار

mohanned 12-09-2017 11:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة توبليرون (المشاركة 350702)
احنا اخذنا الباص بس مع البطاقه ب ٢١ باوند

انتهت البطاقه قبل سفرنا بيوم فعبينا الكرت ليوم كامل ب ٥ باوند

وسلامتك

الف شكر اختنا ام حسين .. تصدقي انا قريت تقريرك حسيت نفسي خبره في لندن اكتر من اهلها ... إن شاء الله احاول انا كمان اسوي تقرير

q8ya metnaqla 13-09-2017 03:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohanned (المشاركة 350768)
:58::58::58::58::58:
ممتاز جدا ... انا كمان شكلي كده حا اخد الباقه دي ... وخلاص بلاش اشتريها من جده ... افضل اشتريها من هناك إن شاء الله

هل في مطار هيثرو القاها ؟؟؟

لاني مخطط من هيثرو اطلع بالميترو إن شاء الله.. اعرف انو المطار في زون 6 بس اظن في عرض يوم كامل ب 8 بانود وكمان تطلعك من المطار

ان شاء الله توكل على الله

اي موجوده عند حجز المترو لما تحجز اخذ بطاقه ليوم واحد والاويستر خلها تبتدي من اليوم اللي بعده

الساعة الآن 11:17 PM